Måndag hela veckan..

Katten Gustav och jag har en sak gemensamt vi HATAR måndagar det spelar ingen roll om det är massa kul på jobbet det är bara vidrigt att dra upp barnen och sig själv ur den härliga varma mysiga sängen vingla ut på toaletten och försöka göra något av det halvdöda ansiktet i spegeln.

Men allt kunde varit värre: man kunde vara arbetslös, sjuk eller varit en man (ha ha.)

Gud vad jobbigt det måste vara att ha hår i ansiktet- jag tycker bara att ha stubb på benen är en plåga tänk att ha det där stickiga i ansiktet där hyn är så känslig stackars alla män!

Solen skiner  och igår plockade jag ur allt ur  växthuset utom sena tomtaer och chili och fikonträdet och vindruvorna förstås.

Nu känns hösten och mörkret nära men det kan vara skönt att gå i ide ett tag och mysa när regnet smattrar mot rutan. Nu ska jag snart gå hem, lillen ska med hem till en kompis så jag blir helt ensam känns konstigt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0