Kräft-vaka

Idag är det den stora kräftdagen här i vår sjö, folk fiskar kräftor som galningar - vi åkte ut med båten men fick dålig fångst vid första försöket 4 st men vi flyttade burarna till bryggan och hoppas på bättre tur den här gången vi ska hålla på till 3 i natt + kokning av dom små liven så det blir natt-vak lite jobbigt då jag ska vara i stallet kl. 8.45.

Idag har jag också lyckats fånga ett gäng härligt gula stora kantareller tillsammans med min bästis H som också hittade ganska många.

I morgon blir det baklucke-loppis vid gamla  Botkyrka backen mellan 11-15 hoppas vi gör några fynd jag åker dit med kompisarna H och min lilla finne det ska bli kul.

Sedan ska vi nog fira stora tjejen Mickis som fyllt 21 år.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0